Neprijateľnosť potratu vychádza nie len z náboženského vnímania, ale i z hľadiska morálneho, podloženého vedeckým skúmaním. Pozrime sa na to.
Argument pre život možno formálne vyjadriť takto:
Predpoklad 1:
Je morálne nesprávne úmyselne zabiť nevinnú ľudskú bytosť.
Predpoklad 2:
Potrat je úmyselným zabitím nevinnej ľudskej bytosti.
Záver:
Potrat je morálne nesprávny.
Veda o embryológii stanovuje, že od najskorších štádií vývoja sú nenarodené deti odlišné, živé a celé ľudské bytosti. Sú odlišné. (To znamená, že nie sú súčasťou inej ľudskej bytosti.) Žijú. (Mŕtve veci nerastú!) A sú celé. (Iste, ešte musia rásť a vyvíjať sa, ale ich pôvod nemožno spochybniť.) Ľudskí rodičia produkujú ľudské potomstvo.
Popredné embryologické učebnice to potvrdzujú:
„Zygota je začiatkom novej ľudskej bytosti. Ľudský vývoj začína pri oplodnení, v procese, počas ktorého sa mužská gaméta alebo spermia spája so ženskou gamétou alebo oocytom … aby vytvorili jednu bunku nazývanú zygota. Táto vysoko špecializovaná, totipotentná bunka označuje začiatok každého z nás ako jedinečného jedinca.“ 1
T.W. Sadlerova Langman´s Embryology uvádza, že vývoj človeka začína oplodnením, v ktorom sa mužské spermie a ženský oocyt „zjednotia, aby vznikol nový organizmus, zygota“.
Embryológovia Ronan O’Rahilly a Fabiola Müller píšu:
„Hoci život je kontinuálny proces, oplodnenie je kritickým medzníkom, pretože za bežných okolností ním vzniká nový, geneticky odlišný ľudský organizmus.“ 1
Povedať pravdu
Mnoho súčasných zástancov potratov súhlasí s tým, že môžme vedieť, kedy začne život.
Napríklad, bioetik Princetonskej univerzity Peter Singer – zástanca potratov a zabíjania novorodencov vo svojej knihe Practical Ethics, píše:
„Či je bytosť členom daného druhu, je niečo, čo možno vedecky určiť pomocou skúmania povahy chromozómov v bunkách živých organizmov. V tomto zmysle, nie je pochýb o tom, že od prvých okamihov existencie embrya koncipovaného z ľudskej spermie a vajíčka je ľudská bytosť.“ 2
To, že potrat je zabitím živej ľudskej bytosti, v skutočnosti pripúšťajú mnohí, ktorí ich vykonávajú a obhajujú.
Dr. Warren Hern, autor lekárskej učebnice Abortion Practice , ktorá vyučuje procedúry umelého potratu – povedal na konferencii Planned Parenthood:
„Dosiahli sme bod v tejto konkrétnej technológii [D&E potrat], kde nie je možné poprieť akt ničenia. Je to pred našimi očami. Priebeh rozkúskovania cítime cez kliešte ako elektrický prúd.“ 3
Liberálny profesor Ronald Dworkin vo svojej knihe Life s Dominion, píše, že potrat je úmyselným zabítím vyvíjajúceho sa embrya a je voľbou pre smrť. 4
Tieto fakty sme poznali už roky, napriek pokusom ich skryť. Už v roku 1970, redakcia California Medicine pripustila vedecký základ pre pro-liferov. Autori – podporujúci potraty uvádzajú (všimnite si, že jazyk môže byť použitý na obídenie nepohodlných právd): „Vedecký fakt, ktorý každý naozaj vie, je, že ľudský život začína pri počatí a je kontinuálny, či už intra- alebo extra- maternice až do smrti.“ Veľmi významná sémantická gymnastika, ktorá je potrebná na racionalizáciu potratov na čokoľvek iné, než je – zničenie ľudského života. Bola by absurdná, keby potraty neboli tak často dávané pod záštitu spoločenskej prijateľnosti.“ 5
Naomi Wolf, prominentná feministka a autorka, obhajuje grafické zobrazovanie potratov v článku z New Republic . V ňom varuje priaznivcov umelého ukončenia tehotenstva, aby prestali klamať:
„Pridŕžajúc sa rétoriky o potratoch, v ktorej nie je žiadny život a žiadna smrť, zamotáme naše presvedčenie do série samo-bludov, klamstiev a únikov. Tak riskujeme, že sa staneme presne tým, z čoho nás naši kritici obviňujú: bezcitní, sebeckí a nedbanlivo deštruktívni muži a ženy, ktorí zdieľajú zlacnený pohľad na ľudský život. … Boj za obranu práv na potrat musíme uviesť do kontextu morálneho rámca, ktorý pripúšťa, že smrť plodu je skutočná smrť.“ 6
Feministka Camille Paglia je ešte hrubšia:
„Vždy som na rovinu tvrdila, že potrat je vražda, vyhladenie bezmocných mocnými. Liberálov z väčšej časti ubudlo, pretože čelia etickým dôsledkom z prijatia potratu, ako nástroja na zničenie konkrétneho jednotlivca a nie len zhlukov necitlivého tkaniva.“ 7
Buďme odvážni v boji za život
Jednoducho povedané, podpora pro-life pozície je silná. Veda o embryológii potvrdzuje ľudskú prirodzenosť nenarodených. Súčasní obhajcovia potratov priznávajú neľudskosť ich vykonávania.
A preto sa v obrane života môžete pohnúť dopredu s dôverou!
Vyjadri svoj postoj
Ako? príď aj Ty na Národný pochod za život. Toto jedinečným pro-life podujatie má za cieľ dosiahnuť spoločenskú i legislatívnu ochranu ľudského života od počatia po prirodzenú smrť. Spojíme tak tisíce ochotných postaviť sa za najmenších z nás. Už 22. septembra v Bratislave.
Článok a citácie prevzaté, zdroj: tu
- T.W. Sadler, Langman’s Embryology, 5th ed. (Philadelphia: W.B. Saunders, 1993) p. 3; Keith L. Moore, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology (Philadelphia: W.B. Saunders Company, 1998),pp. 2-18. O’Rahilly, Ronand and Muller, Pabiola, Human Embryology and Teratology, 2nd ed. (New York: Wiley-Liss, 1996) pp. 8, 29. ↩
- Peter Singer, Practical Ethics, 2nd ed. (Cambridge: Cambridge University Press, 1993) pp. 85-86. ↩
- poznamka pod čiarou ↩
- Ronald Dworkin, Life’s Dominion: An Argument About Abortion, Euthanasia, and Individual Freedom (New York: Vintage, 1994) p. 3. ↩
- Malcolm S.M. Watts, “A New Ethic for Medicine and Society,” California Medicine, September 1970. ↩
- Naomi Wolf, “Our Bodies, Our Souls,” The New Republic, October 16, 1995, 26 ↩
- Camille Paglia, “Fresh Blood for the Vampire,” Salon, September 10, 2008. ↩