Naši cyklisti za život odštartovali koncom júna v Košiciach 23.ročník jedinečnej pro-life akcie: „Na bicykli za život 2019.“ Cyklisti prevzali motto 3. národného pochodu za život „Za najmenších z nás.“

V KOŠICIACH

Počas tretieho dňa púte mali viacero zastávok. Vzácnosťou boli početné deti, ktoré nás sprevádzali cestou k Humenskej nemocnici a predbiehali sa v nesení transparentov. S ich posolstvom sa dokázali ľahko stotožniť. Veď zasadzovať sa „za najmenších z nás“ – to chápe aj malé dieťa.

CESTOU K HUMENSKEJ NEMOCNICI

Vo Vysokej nad Uhom, pri nedávno inštalovanom súsoší „svätej rodiny dneška“. Tehotná Panna Mária medituje plnosť života.

VYSOKÁ NAD UHOM

V nemocnici v meste Snina, už dávnejšie odmietli vykonávať umelé potraty. Po sv. omši sme sa zhromaždili na miestnom cintoríne pri kaplnke so súsoším Pamätník nenarodeným deťom. Ten slúži aj ako symbolický hrob pre všetky potratené deti miestnych rodičov.

NA CINTORÍNE V SNINE

4. deň / Svidník

Aj toto mesto sme navštívili prvýkrát v dejinách našich cyklopúti. Ďakovali sme, že aj v tejto nemocnici lekári už dávnejšie odmietli vykonávať aborty.  No svidnícka zem je nasiaknutá krvou desaťtisícov vojakom, ktorí tu zahynuli počas prvej a druhej svetovej vojny. Pripomínajú to monumentálne pamätníky.

Zastavili sme sa pri symbolickým hrobe pre nenarodených v Raslaviciach. Zaujala nás myšlienka má kameni:

Niektoré zomreli pre nedostatok lásky, iné napriek tomu, že boli túžobne očakávané.

7. deň / Spišská Nová Ves

V sobotné ráno sme stáli pred súkromným zdravotným zariadením v Spišskej Novej Vsi. Miestna pro-life komunita má silnú oporu v angažovanosti sestier z Kongregácie božského Vykupiteľa.

9. deň / Poprad

Po víkendovej zastávke na mariánskej hore v Levoči sme pokračovali v Poprade. Dlhý modlitbový pochod viedol sídliskom Juh k miestnej nemocnici. Sprevádzala nás skupina starších , no veľmi motivovaných miestnych aktivistov.

10. deň / Liptovský Mikuláš

V Liptovskom Mikuláši nás k nemocnici prišla podporiť aj skupina klientov z Domu sv. Kláry. Ich núdza im azda umožňuje citlivejšie vnímať vážnosť ochrany života.

11. deň / Orava

Na našej ceste naprieč Slovenskom sme navštívili aj Oravskú Polhoru,  najsevernejšiu obec na našom území.

12. deň / Martin

V Martine sme raňajkovali spol u s deťmi prímestského tábora. Využili sme príležitosť a nakrátko sme im predstavili našu projekt.

14. deň / Banská Bystrica

Silný a studený dážď počas zjazdu zo Šturca nás oslabil a rozdelil. Pri súkromnom zdr. zariadení v Banskej Bystrici sme stáli len niekoľkí.

Najstarším účastníkom našej cyklopúte je pani Bohdanka z moravského Havířova. Vďaka elektrobicyklu je pravidelným víťazom horských prémií. Tu stojí víťazne na vrchole Šturca.

15. deň / Rožňava

V sobotné ráno sme prišli pred rožňavskú nemocnicu. Tešili sme sa z podpory rehoľných sestier. Jedna z nich sa s nami vydala na bicykli až do Rimavskej Soboty.

3. týždeň za život

Tretí týždeň cykloakcie sme prežili na rovinatých nížinách juhozápadného Slovenska. Navštívili sme postupne Nitru, Galantu, Nové Zámky, Komárno a Dunajskú Stredu. Modlili sme sa slovensky i maďarsky. Zažili sme vrúcne prijatie a pohostinnosť. Komárno sme navštívili prvýkrát.

20. a 21. deň / Bratislava a Trnava

V Bratislave sme mali zástavku na dvoch miestach. Veľké vzdialenosti hlavného mesta preverili našu vytrvalosť. Zároveň to bola príležitosť svedčiť o hodnote života v obrovskom virvare informácií.

Na Záhorí

Naša misia na Záhorí začala v tiché nedeľné skalické ráno. No dvojhodinová cesta do Myjavy bola sprevádzaná vytrvalým dažďom.

Koncovka na Považí

Posledné dni našej cyklopúte za život sme prešli Považím. Tropické horúčavy nás sprevádzali v Trenčíne, Ilave, Púchove aj Žiline. Na frekventovaných cestách a uliciach sme mali dostatok príležitostí odovzdať naše posolstvo.

V cieli, ktorý je cestou,.

Na sviatok sv. Jakuba sme v Žiline zavŕšili 23. ročník akcie Na bicykli za život. V priebehu 26 dní sme navštívili 44 miestnych komunít, s ktorými sme sa modlili za obnovu kultúry života v ich meste. Na dresoch i transparentoch sme niesli posolstvá Národného pochodu za Život:

ZA NAJMENŠÍCH Z NÁS. ŽIVOT NENARODENÝM. POMOC MAMÁM. PRAVDU SPOLOČNOSTI.

Okrem toho sme rozdali tisícky pozvánok na toto vrcholné podujatie hnutia za život. Uskutoční s 22. septembra 2019 v Bratislave.

Ďakujeme Bohu, že nám doprial dostatok síl prejsť viac ako 2.000 km naprieč Slovenskom. Zvláštnosťou tohto ročníka bolo, že nás obišli pády i defekty. Ďakujeme miestnym komunitám za nevšednú pohostinnosť a podporu počas cesty.